DOEL

Het ontwikkelen van een retail concept voor het speciaalzaakmerk

CLIENT

Simon Lévelt

Simon Lévelt retail concept

Simon Lévelt staat bekend om z’n premium koffie en thee, die voornamelijk via hun speciaalzaken en online webshop verkocht worden. Maar omdat de hedendaagse consument een omni-channel beschikbaarheid verwacht, had het merk de ambitie om ook in de supermarkt verkrijgbaar te zijn.

Food By Design werd gevraagd een innovatieproces te faciliteren en het speciaalzaak merk te vertalen naar een premium en biologisch supermarkt retail concept voor Albert Heijn. De uitkomst van onze inspirerende Food Design Thinking reis was het concept ‘edelstenen’. Net als edelstenen zijn koffies een schat van de aarde en zijn ze te verbinden met geografische herkomst. Bovendien vormt de grote verscheidenheid aan steen kleuren een mooie brug als een intuïtieve smaaktaal.

Omdat Simon Lévelt een hoge standaard heeft qua duurzaamheid, is alle koffie biologisch en is er veel aandacht besteed aan de verpakking. De stazakken zijn aluminiumvrij en dus 100% recyclebaar. De aluminium koffiebekers kunnen in de speciaalzaken van Simon Lévelt worden ingeleverd voor recycling en zijn ‘klimaatneutraal’ gecertificeerd. Lees meer op www.climateneutralcertification.com

Simon Lévelt is een merk met meer dan 200 jaar expertise en vakmanschap. Dit verhaal wordt aan de achterkant verteld door veel feiten te delen. Er is een citaat over de smaakprofielen van hun eigen in-home Q-grader, enkele woorden over het langzame brandproces in Haarlem en een uitleg over een SCA-score van 80+.

Nu kunnen liefhebbers van Simon Lévelt genieten van de kostbare smaken van deze nieuwe koffiecollectie. Makkelijk te koop bij de supermarkt om de hoek.

 

Grafisch ontwerp door Lars Wierenga