GOAL

Assortimentsadvies en ontwikkeling van een verpakkingsgrid voor Rudolph’s Bakery bakartikelen.

CLIENT

Blokker/ Rudolph’s Bakery

Rudolph’s Bakery Blokker

Blokker en Rudolhp’s Bakery hadden het voornemen samen een lijn bakartikelen op de markt te brengen. Studio Bordewijk heeft hen geadviseerd bij de samenstelling van het assortiment, de uitstraling van de producten en heeft een verpakkingsgrid ontwikkeld voor 8 soorten verpakkingen. Blokker zelf heeft de doorvertaling gedaan naar meer dan 150 artikelen die samen deze nieuwe lijn vormen. Het bakgerei wordt op een schap-eiland gepresenteerd in de winkels.

De product- en verpakkingsidentiteit kenmerkt zich door een warme, huiselijke uitstraling en draagt bij aan de missie van het merk om mensen te laten genieten van het zelf bakken van taarten, cakes, koek en desserts. De populaire Rudolph kijkt vrolijk om het hoekje en inspireert de thuisbakker met handige en lekker tips om tot een geweldig bakresultaat te komen.

De lijn is in in september 2014 succesvol geïntroduceerd en inmiddels uitgerold naar vele Blokker en Cook & Co winkels.