GOAL

Ontwikkel een eigen merkidentiteit voor Bravo Foods en de verpakkingen voor een range rijstproducten

CLIENT

Bravo Foods

Bravo merkontwikkeling

Bravo Foods is een rijst- en graanhandel die een stevige positie heeft opgebouwd in het etnische kanaal. Met verschillende soorten rijst, graan en peulvruchten vormen de producten een ideale basis voor de maaltijd van de allochtone en autochtone consument. Bravo verbindt families, landen en culturen. Nederlanders die Marokkaans koken, Turkse gezinnen die Indiase gerechten bereiden en Surinaamse families die samen genieten van de Thaise keuken. Dat wil Bravo mogelijk maken.

Bravo foods is marktleider met Turkse rondkorrelrijst in het etnische kanaal. Naast de rondkorrelrijst wilden zij ook graag andere soorten rijst op de markt brengen. Studio Bordewijk ontwikkelde in opdracht van Bravo een range rijstverpakkingen met een vriendelijke uitstraling en een authentiek, ietwat folkloristisch karakter. De patronen zijn opgebouwd uit allemaal kleine rijstkorreltjes die middels handwerk één voor één hun plekje op de verpakkingen hebben gekregen.

Elke variant is zowel een in een 1kg als een 4kg verpakking te verkrijgen. Met deze range heeft Bravo zichzelf neergezet als een kwaliteitsmerk en zijn ze klaar voor de toekomst om met nog meer innovatieve graanproducten de markt te veroveren.

Studio Bordewijk werkt graag voor kleine food ondernemingen die een professionaliseringsslag willen maken. Door het combineren van onze marketing ervaring en ontwerp denken kunnen wij in korte tijd, foodmerken en producten krachtig neerzetten.

Het totale rijst-assortiment met rijstverpakkingen van 1kg en 4kg.
In het etnische kanaal worden de verpakkingen vaak gestapeld. De zijkant is daarom met zorg vormgegeven.
De ‘oude’ Tosya Pirinc verpakking