DOEL
Herpositioneren kaasmerk Hooidammer
CLIENT
Herni Willig
Herpositionering Hooidammer kaasmerk
Henri Willig is een kaasmakerij in Friesland. Naast het merk Henri Willig is het bedrijf eigenaar van het 100% biologische merk Hooidammer dat voornamelijk via biologische retailers in Nederland en Duitsland wordt verkocht.
Food By Design werd gevraagd een meer eigentijdse en doelgerichte positionering voor het merk te ontwikkelen. Daarom begonnen we aan een design driven positioneringstraject. We spraken met de oprichters, de huidige eigenaren, we bezochten boeren en creëerden samen met Henri Willig een vernieuwd merkverhaal in woord en beeld. Het nieuwe Hooidammer merk gaat verder dan biologisch. Het gaat over een toewijding aan een meer biodiverse, levendige weide die zal resulteren in een rijke, gelaagde kaassmaak. De positionering kan worden samengevat als; Vol leven, vol smaak.
In lijn met zijn nieuwe positionering hebben we samen met Joost Identities een nieuw logo en verpakkingsontwerp gemaakt. In samenwerking met een bioloog hebben we gedetailleerde illustraties gemaakt van drie eco-systemen rond het weiland.