scrollen

Friesblond

Doelstelling

Innoveren in kaas

Client

Royal A-ware

Royal A-ware is een oer Hollands familiebedrijf dat is uitgegroeid tot één van de grootste specialisten in het maken, rijpen, versnijden en verpakken van kaas. Met onze Food-by-Design methode hebben wij een innovatietraject mogen begeleiden. Na het formuleren van een heldere strategie, grondig onderzoek door de keten en een inspiratietour door Antwerpen hebben we 5 concepten uitgewerkt. Waarvan Friesblond de meest veelbelovende was. Want A-ware is klaar voor de volgende stap; een eigen merk vol trots op de markt zetten. Dat is Friesblond geworden!

Wat is Friesblond voor kaas? Een kaas Sûnder kleur. Vol plezier. Je ziet het metéén. Deze kaas is anders. Friesblond kent namelijk geen kleurstoffen en E-nummers. Vandaar die ‘blonde look’. Natuurlijker kan niet! Daar staat een hoop plezier tegenover. Van de vrije, grazende koeien tot aan de buitengewoon betrokken boeren. Allemaal stoppen ze er hun liefde in. En dat plezier spat er af zodra ja ‘m ziet en proeft. Samen met Joost la Housse hebben we het krachtige logo, de illustratie vol gekkigheid en de verschillende verpakkingen ontwikkeld.