scrollen

Marielle
Bordewijk, food designer en trendwatcher

Studio Bordewijk is de ontwerp- en innovatie studio van Marielle Bordewijk. Marielle studeerde cum laude af als industrieel ontwerper aan de TUDelft en werkte daarna als food marketeer bij Unilever. Sinds 15 jaar combineert zij als zelfstandig food designer en food trendwatcher haar marketingervaring met haar ontwerpvaardigheden.

Haar werk begint bij de food trends. Wat raakt, boeit en bindt de mens van vandaag als het om eten en drinken gaat? Nu en in de toekomst. Maar het stopt niet bij de trends. Marielle onderscheidt zich juist met haar creatieve en bedrijfstrategische visie de trends te vertalen naar nieuwe producten, merken en concepten. Zij heeft voor meer dan 80 foodbedrijven gewerkt en adviseert grote en kleine food ondernemingen over food innovatie zoals DEMasterblenders 1753, Unilever, Friesland Campina, Albert heijn to go, Coop, Blokker, Smit & Dorlas, BakeFive, Qizini, NSStations, Leev, Shell retail en de ambachtelijke geitenkaas Stroese Dame. Van producenten tot retailers en van boerenbedrijven tot food service partijen.

Als industrieel ontwerper is Marielle opgeleid om te ontwerpen voor producten die in grote series worden gemaakt. Zij legt zich dan ook toe op eten en drinken dat in grote aantallen geproduceerd wordt. Juist in de grootschalige productie van alledaags eten en drinken is nog veel beter, lekkerder en duurzamer te maken.

Naast haar ontwerpopdrachten geeft Marielle gastcolleges aan de HAS Den Bosch en TUDelft. Zij schrijft regelmatig voor trendmagazine Second Sight en staat ingeschreven als spreker bij de Speakers Academy.

food-trend-cabinet3

Food Trends Merk en conceptontwikkelingFood Design & Packaging