Food by design – innovatiemethode

Sinds begin dit jaar werken de ontwerpers en markteers Marleen Zaalberg en Marielle Bordewijk intensief samen. Met gebundelde krachten hebben we de frisse en goed doordachte food by design methode ontwikkeld, waarbij design thinking wordt toegepast binnen food & drinks. Binnen de Food by design werkwijze staan ‘design thinking’ en ‘designer skills’ centraal om op een strategische en creatieve manier tot nieuwe merken, concepten en producten in food te komen.

Het is een methode waarbij een sterke verbondenheid is met het product; het eten of drinken. Culinaire kennis over smaakcombinaties, nutritionele samenstelling, de wijze waarop het verbouwd of gemaakt wordt en de food trends lopen als een rode draad door het hele innovatietraject. Zij bieden inspiratie, vormen de haakjes voor unieke verhalen en concepten en doordacht taste design zodat het product goed smaakt en  betekenis heeft.

We doen het samen met onze klanten. We scheppen samen de inspiratie, komen samen tot inzichten en maken samen de vertaalslagen naar de eerste concepten. Uw kracht en de onze, vermengen we tot unieke vernieuwing.

Met onze gedegen marketing kennis weten we krachtige merken en concepten te ontwikkelen die commercieel bestendig zijn in de turbulente retail- en foodservicemarkt. Zo hebben we onze methode al succesvol toegepast bij bedrijven in brood, groente & fruit, kaas, vleeswaren en retail.

Opgeteld kunnen we nog beter het hele traject van strategie, food trends, concept ontwikkeling tot realisatie aanbieden. Ook  innovatieplannen? neem dan eens contact op met Marielle en Marleen. We helpen graag met strategie en conceptontwikkeling om uw foodbedrijf futureproof te maken. 

BewarenBewarenBewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewarenBewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewarenBewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren