DOEL

Ontwikkeling innovatiestrategie en nieuwe broodconcepten

CLIENT

Boboli

Mediterrane brood innovaties

Boboli is een producent van Mediterrane broden (focaccia’s) en een bedrijf vol energieke, zonnige mensen. Binnen het bedrijf bestonden vele ideeën voor nieuwe producten. Om de energie richting te geven hebben wij met onze food-by-design methode een traject begeleid om tot strategische en zinnenprikkelende innovatie te komen. Samen met Boboli zijn we tot een viertal nieuwe innovatieplatformen gekomen, inspelend op de food trends van nu:

Puro – Handgemaakte desem focaccia’s met een pure receptuur op basis van water, meel, desem, olijfolie en zout.  Bescheiden belegd en ingetogen verpakt.

Veggie foccacia’s – kleurrijke groentebroden met pompoen, biet, boerenkool en bloemkool. Klein van stuk, snel te bereiden in de broodrooster en passend bij een gezonde levensstijl. Bekroond met Anuga taste innovation award.

Mediterraneo – een range kleurrijke Mediterrane broden. Van een Turkse pide met gehakt, spinazie en feta tot een Franse Baton met brie, champignons en tijm.

Festivo – een range kransfocaccia’s met dip. Ideaal voor een borrel of een feestje om te delen met vrienden en familie.

Boboli mediterrane brood innovatie
Boboli mediterrane brood innovatie
Boboli mediterrane brood innovatie
Boboli mediterrane brood innovatie